23.7. 2012

4 nejčastější SEO chyby v on-page faktorech

4 nejčastější SEO chyby v on-page faktorech

Když přijde na vysvětlování, proč SEO optimalizace selhává, můžeme najít stovky faktorů, které můžete zmínit. Zkusíme se zaměřit pouze na nejčastější chyby při optimalizaci on-page faktorů.

1. Vybírejme správná klíčová slova

Běžná chyba při vybírání klíčových slov bývá taková, že se soustředíme na příliš obecné názvy, nebo na takové, které nepopisují přesně onu stránku. Tomuto se můžeme vyhnout jednoduše. Sepište si seznam slov pro každou stránku, která jí přesně popisují a vyberte pouze 5-6 z nich. Mějte přitom na paměti, že i když se chcete zaměřit na klíčové slovo například "hotel", nemůžete si to vždy dovolit, kvůli obrovské konkurenci. Zajistěte, aby byly zahrnuty klíčová slova, která přivádějí na Vaši stránku dostatek lidí. Můžete využít mnoho zdarma dostupných nástrojů například Google Adwords, se kterým  zjistíte jaká slova uživatelé vyhledávají více. Na další návrhy Vám třeba pomůže i naše analýza. Využijte i složitějších slovních spojení a porovnávejte se statistikou vstupních klíčových slov na Váš web (Google Analytics).

2. Ale nepřehánějte to s nimi

"Nejlepší je mít všude desítky nejrůznějších klíčových slov, aby na naši stránku přišlo co nejvíce návštěvníků, hledající různý obsah". - To je ta nejkratší cesta do pekel a častý mýtus v SEO.  Vyvarujte se slov, které třeba souvisejí s tématikou Vašeho webu, ale nemají co dočinění s danou stránkou. Popisujte pouze to, co nabízíte na dané stránce a nic víc. Pamatujte, že je lepší mít méně slov a relevantnější význam k dané stránce.

3. Optimalizujte nadpisy, meta tagy, alternativní popisky

Zajistěte, aby se důležitá klíčová slova objevovala i v nadpisech, v meta a v aternativních popiscích (alt). Není doporučeno ani používat stejné nadpisy, titulky a meta descriptiony na více stránkách. Nadpis první úrovně by měl být obsažen na každé stránce jen jednou. Tudíž jako název webu na každé stránce do h1 není optimální řešení. I zde platí, že čím méně slov, tím mají větší váhu.

4. Duplicitní obsah

Je známo, že kvůli duplikaci Vašeho obsahu Vám v Googlu nedají ban, ale přesto se nemusíte ukázat ve výsledcích vyhledávání. Určitě jste se setkali i s takovými případy, kdy se ve výsledcích objevilo něco jako "Našli jsme dalších xxx stránek se stejným nebo velmi podobným obsahem". Na odkaz pro zobrazení takovýchto webů klikne jen velice málo lidí. Duplicitnímu obsahu se dá zabránit reorganizací struktury webu (kategorií, rubrik), používejte 301 Redirect. Je přirozené mít stejné texty skrze váš web objevující se v hlavičce, menu a patičkách webu. Existují nástroje na analýzu duplicitních textů na Vámi určených stránkách, například na Duplicate Content Tool. Srovnáte si dvě webové adresy a zjistíte, na kolik procent jsou vaše texty duplicitní. Je dobré držet toto číslo co možná nejnižší. Takovou hranicí, kterou by výsledek testu neměl překročit, je 30-35%. Duplicitní titulky vám také reportují Google Webmasters Tools.

Zdroj

Autor: Honza Vlasák