24.8. 2012

6 tipů jak být v Googlu více vidět

6 tipů jak být v Googlu více vidět

Vaše stránky nemusejí lákat uživatele pouze tím, že jsou vysoko ve vyhledávání. Dnes si ukážeme jak být doslova více vidět a zvýšit tak CTR (Click Throgh Rate).

1. Pište zajímavé a popisné titulky

Mnoho webů požívá příliš mnoho stejných slov a nadpisy jsou tzv. přeoptimalizované. Vypadají jako podezřelé weby obsahující spam, nebo irelevantní obsah a spíše se podobají obsahovým farmám, kde Vás vyzývají na něco kliknout, někde se registrovat. To už mají uživatelé v paměti a Vaše CTR pomalu klesá. Jak to zlepšit? Zjednodušte práci s titulky co to jde. Nadpisy by neměly být delší než 60 - 65 znaků. Popisné a střídmé by měly být i klíčová slova. Nápomocné může být i vložení názvu společnosti na konec titulu stránky, zejména v případech, kdy se jedná o důvěryhodnou a známou firmu / značku. Zde je ukázka, jak by titulek a popis stránky rozhodně vypadat neměl :)

2. Optimalizujte popis stránky

Meta-descripition, v češtině popis stránky, by měl obsahovat nejdůležitější slovní spojení, ale zároveň vystihnout obsah stránky a vyvolat v lidech zájem dočíst se více. Popis by měl prostě obsahovat dost informací k tomu, aby vzbudil v uživatelích zájem ale nezodpověděl všechny otázky, aniž by uživatel šel na Vaši stránku. Opět ukázka toho, jak by popisek stránky vypadat neměl:

3. Používejte "Rich Snippets"

Záhledli jste už někdy ve vyhledávání Google výsledek, pod kterým byly uvedeny přidané informace, hvězdičkové hodnocení či obrázek produktu/autora? To jsou tzv. Rich Snippets. Čeho jsou Rich Snippets schopné a jak bude Váš výsledek ve vyhledávání vypadat, se můžete dozvědět přímo na stránkách http://www.google.com/webmasters/tools/richsnippets Pokud již se rozhodnete microdata využívat, nesnažte se tak na jedné podstránce, ale plošně na celém webu. Zvýší se tak šance jejich zobrazení v SERPu. Snažte se předat robotovi co nejvíce možných informací, neznačkujte pouze hvězdičkové hodnocení nebo jen část stránky. Obrázek a hvězdičkové hodnocení se dle výzkumů ukazují jako nejvlivnější faktory CTR výsledku.

4. Odkazujte přímo z Googlu

Používáním odkazů na další podstránky Vašeho webu rozhodně nic nezkazíte. Pomůžete uživatelům se lépe a rychleji vyznat ve Vašich stránkách  a určitě budete více vidět. Existuje velice málo možností, jak tyto výsledky ovlivnit a zamezit zobrazování irelevantních odkazů pro potenciální návštěvníky Vašich stránek. Jednou z nich je například použitím Google Webmaster Tool service.

5. Drobečková navigace, kam se podíváte

Drobečková navigace znamená, že je navigace na stránku strukturovaná a vy můžete přistupovat snadno, do kterékoliv části nebo kategorie, mezi výslednou stránkou a hlavní stránkou. Další informace o těchto strukturách a příklady použití můžete najít zde.

6. Google Instant Preview

Neboli přímé náhledy stránek ve vyhledávání Googlu dávají příležitost uživatelům zobrazit screenshot stránky, aniž by na ní musely chodit. Díky atraktivnímu designu stránek tak můžete zaujmout uživatele a zvětšit tak pravděpodobnost, že na Vaši stránku půjdou. naopak, použitím Flashe si v tomto velice uškodíte, jelikož ten Google Instant Preview nenačítá a náhled tak může vypadat ošklivě až zmateně. Google Instant Preview je také populární v mobilních zařízeních, kde jsou místo výsledků vyhledávání uživatelsky přívětivě zobrazeny náhledy stránek vedle sebe.  

Autor: Honza Vlasák