15.1. 2014

7 tipů pro markeťáky do roku 2014

7 tipů pro markeťáky do roku 2014

Začátek každého nového roku bývá tradičně obdobím, kdy si lidé kladou různá předsevzetí za účelem zlepšit svůj dosavadní život. Nebojte, nechceme vám teď říkat, že byste měli začít chodit do fitka. Což mimochodem také není správně nastavené předsevzetí. Lépe by mělo být formulováno asi takto: „Do půl roku se budu cítit fyzicky lépe a více svěží než doposavad.“ To je totiž formulace, ze které se nebudete stresovat, když v úterý tu posilovnu náhodou kvůli protáhnuvšímu se jednání nestihnete.

Ovšem v tomto článku si představíme sedm cílů, kterých by mohl chtít dosáhnout každý marketingový specialista, aby měl na konci roku lepší pocit sám ze sebe, aby se zdokonalil v tom, co dělá a aby byl žádanější svými klienty. Pojďme tedy na ně:

1. Čtěte nový blog

Ideálně, pokud začnete sledovat někoho, pro vás skutečně nového. Tedy někoho, kdo není z okruhu vašich přátel nebo někdo, koho už dlouho sledujete na Twitteru. Říkáte si koho?

Máme pro vás tři tipy:

  1. David Raab – marketingový konzultant z Raab Assocites Inc.
  2. Paul Roetzer – CEO v PR 20/20 – inbound marketing agentura.
  3. Greg Satell – konzultant nejen v oblasti digital marketingu z Digital Tonto by mohl být zajímavý svými dlouholetými pracovními zkušenostmi z východní Evropy.

2. Vyzkoušejte nový software

V dnešní době je k dispozici celá řada softwarových nástrojů, které se pokouší nebo dokonce více či méně opravdu usnadňují markeťákům život. Mnoho z těchto nástrojů je poskytováno online nebo jako trial verze, kterou není problém si vyzkoušet. O každé aplikaci by se dal napsat vlastní článek, ale to až příště. Nyní dáme tip na vyzkoušení některých zajímavých: Cloze, Geckoboard, Intercom, Woopra.

3. Zúčastněte se nové události

Skvělé marketingové konference mohou být velmi inspirující. Je to událost, kde uslyšíte mnoho nového, potkáte nové lidi, navážete kontakty, může vzniknout nová spolupráce na zajímavých projektech. Takže vyberte si zajímavou událost a vyražte. Na chvíli se tak přesunete z kancelářských prostor a budete přemýšlet v jiném prostředí, což také není špatné. Aktuální seznam marketingových konferencí najdete například na adrese: http://www.jobs.cz/konference/obor-marketing/

4. Choďte pravidelně na SlideShare

SlideShare je vynikající úložiště lidského vědění, které je zdarma a formou prezentací. Nejen, že se zde dočtete o nových tématech, ale získáte též spoustu inspirace pro své nové prezentace. Zkuste se proklikat tímto portálem, zkuste vyhledávání a najděte si zajímavé prezentace a zajímavé uživatele.

5. Přečtěte si novou nemarketingovou knihu

Každý marketingový konzultant má celý seznam knih, které by si chtěl během roku přečíst. Je to seznam novinek z oblasti marketingu. Jsou to knihy na seznamu „must-read“. Prostě jen proto, aby zůstal v obraze, aby zůstal „in“. Zkuste si však najít také čas na knihu z nemarketingové oblasti. Která může rozšířit vaše obzory v jiných oblastech. Na seznam doporučené literatury řadíme například: Myšlení, rychlé a pomalé nebo Nikdy nejez sám.

6. Vyzkoušejte nové zařízení

Je fakt, že jsme obklopeni doslova hromadou moderních nebo chcete-li chytrých či „connected“ zařízení. Co takhle vyzkoušet si něco nového? Pokud jste Apple fanoušek, co si vyzkoušet tablet se systémem Android? A opačně. Možná budete překvapeni a inspiruje vás to v další práci. Zkuste vyhledat příležitost (např. navštívit nějaký veletrh), jak si trochu pohrát s „hračkami“ typu Pebblesmartwatch, Google Glass, Nike+ FuelBand, Fitbit, Apple TV nebo Nest termostat.

7. Agilní marketing

Pokud máte možnost zavádět do své práce nové metodiky, zkuste dát dohromady tým, který na svou práci bude aplikovat metodiku agilního marketingu. Je to něco, co se u nás zas tak často nepoužívá, ale možná vám to přijde zajímavé, nové, efektivní, … A co, že to ten agilní marketing je? Doporučujeme pročíst si metodiku agilního marketingu a článek, který vyvrací tři nejčastější mýty o této metodice.

Přejeme velice úspěšný rok 2014, ve kterém uděláte něco nového, a doufáme, že vás tento článek alespoň v něčem inspiroval.

Autor: Jan Hřídel