9.1. 2014

Automaticky spouštěná videa a aktuální Insights

Automaticky spouštěná videa a aktuální Insights

Co nás čeká v novém roce na Facebooku? V první řadě se můžete těšit, tedy možná spíš „těšit“, na automaticky přehrávaná videa v Newsfeedu, s kterými Facebook koketuje už od loňského září. Tehdy se začalo testovat automatické spouštění videí od přátel a stránek oblíbených muzikantů.

Výsledek? Interakce s video příspěvky vzrostla o více než 10% a promítla se do počtu shlédnutí (není ale specifikováno, co „shlédnutí“ nově znamená, když se videa spouští sama), sdílení, komentování i označení „To se mi líbí“. A tak se teď Facebook pustil do dalšího kroku, a to automatického spouštění reklamních videí, od kterého si slibuje zvýšení efektivity kampaní.

Jak to bude fungovat?

Celkem jednoduše – videa v Newsfeedu se vám sama automaticky spustí, jakmile se objeví na obrazovce. Začnou hrát bez zvuku, který se následně zapne po kliknutí nebo přepnutí videa na full screen. Na konci videa se následně objeví upoutávky na dvě další videa od stejného marketéra.

Pokud právě s hrůzou myslíte na svůj mobilní datový tarif, tak si můžete oddechnout – podle Facebooku se videa budou předem stahovat, když budete připojeni na wifi, a jejich samotné přehrání vám ani mobilním internetu data nespotřebuje.

Kdy se s automaticky přehrávanými video příspěvky ve svých Newsfeedech začneme setkávat a komu budou k dispozici? To se zatím ještě neví – na další podrobnosti si musíme počkat až do výsledků testování.

Aktuální statistiky

Další změna, ohlášená v druhé polovině prosince, už je v provozu, a jistě potěšila nejednoho marketéra – v Insights (přehledech stránky) jsou nyní k mání i aktuální údaje o stránce. Zatímco původně jste si mohli prohlédnout statistiky teprve s dvou až třídenním zpožděním, nyní je odezva okamžitá a většinu hodnot můžete sledovat real time.

Hlouběji do historie

Pozitivní změnou je také přístup ke starším statistikám, které teď už nejsou omezeny na 89 dní, ale můžete si je projít až k datu, kdy Insights vznikly, tedy k 19. 7. 2011. Lze si tak udělat velmi přesnou představu o tom, jak se vaše stránky za posledních pár let vyvíjí, a co všechno se změnilo. A to se rozhodně hodí.

Autor: Adela Kalouskova