5.8. 2013

Důležité facebookové změny pro marketéry

Důležité facebookové změny pro marketéry

V poslední době se zdá, že spíš než vyjmenovávat, co se na Facebooku změnilo, by bylo rychlejší vypočítat, co zůstalo stejné… Tentokrát ovšem došlo k několika změnám zajímavým pro marketéry - a další je v plánu hned na úterý. Pojďme se na ně tedy rovnou podívat.

Facebook for Business

Facebook for Business dostal nový kabátek a měl by se stát centrem všeho podnikatelského dění na Facebooku. Pro ostřílené marketéry bude přinášet čerstvé facebookové novinky a pro nováčky by měl být ještě užitečnější – chce jim totiž pomoci využívat Facebook efektivně, oslovovat potenciální fanoušky a zvyšovat obrat.

Sekce Facebook Basics tvůrce nových stránek krok po kroku provede základními úkony spojenými se založením firemních stránek, tvorbou jejich obsahu, jejich propagací a následně také stručně reklamou. Pokročilejší uživatelé si pak mohou vybrat z pěti specifických cílů (zvýšení prodejů v obchodě, zvýšení online prodejů, uvedení nového produktu, budování povědomí o značce a propagace aplikace), kde se krok po kroku dozví, jak mají při jeho plnění postupovat.

Zatím jsou ovšem jednotlivé postupy velmi podobné, tak uvidíme, jestli časem dojde k větší diferenciaci. Pro všechny pak jsou Success Stories, tedy příběhy firem, které na Facebooku uspěly, a informační videokanál Facebook Business Live.

Vkládání FB příspěvků na jiné weby

Facebookové příspěvky bude do budoucna možné vkládat na jiné webové stránky tak, jako teď vkládáme například videa z Youtube. Tedy možné už je to teď, ale pouze pro několik prestižních zpravodajských webů, řadoví uživatelé si na ni musí ještě nějakou chvíli počkat.

Proč je to důležité?

Krom prosté citace či „pochlubení se“ úspěšným FB postem zejména proto, že embedovaný příspěvek budou vaši čtenáři moci rovnou komentovat či označit tlačítkem „like“ – a pokud je zaujmete, mohou začít sledovat rovnou celou vaši stránku. Soukromí uživatelů je pak chráněno tím, že vkládat na jiné stránky půjdou pouze ty příspěvky, které jsou viditelné veřejně.

Edgerank a newsfeed tajemství zbavený

O edgeranku a řazení příspěvku v newsfeedu už bylo napsáno mnohé (základním principům jsme se například věnovali v jednom z předchozích článků), ale jak přesně funguje, to si zatím vývojáři nechávali pro sebe. Jak se zdá, blýská se ale na časy – již v úterý má proběhnout tisková konference, na které se novináři údajně dozví více o algoritmech, které příspěvky do newsfeedů zařazují, o jejich nových změnách i blízké budoucnosti. Míra humbuku naznačuje, že se budou dít opravdu zajímavé věci…

Vím, co jsi dělal minulé léto!

Poslední novinka pro marketéry nijak zvlášť zásadní není, zato ale může být zajímavá – v News Feedu přibyla položka „On this day“, která vám ukáže, co se na vašem FB dělo přesně před rokem. Nejen u vás (což kdysi umožňovala podobná funkce), ale i u vašich kamarádů a stránek. Takže až vás přepadne nostalgie, hurá do News Feedu vyrobit si Oldies Field!

Autor: Adela Kalouskova