30.8. 2013

Facebook dává volnou ruku soutěžím

Facebook dává volnou ruku soutěžím

Pořádání soutěží na Facebooku patřilo donedávna k činnostem regulovaným striktními pravidly – a kdo je porušoval, mohl se těšit na davy těch, kteří mu to okamžitě vytkli a vadný obsah nahlásili. Nyní se ovšem Facebook uchýlil k nečekanému kroku – dosavadní omezení zrušil a soutěžím dal v podstatě volnou ruku.

Co se změnilo?

neplatí, že na soutěž musíte mít speciální aplikaci a nesmíte ji pořádat na vlastní zdi. Stejně tak už jako soutěžní prostředek můžete používat komentáře a tlačítko like. Základní pravidla teď znějí takto:

  • Soutěže se mohou odehrávat přímo na timeline stránek.
  • Nemohou ale zasahovat do osobních profilů – ani vyžadovat zveřejnění na profilu uživatele, ani sdílení na timeline přátel.
  • Jako soutěžní prvky mohou být použity komentáře, tlačítka „like“ nebo soukromé zprávy určené stránce.
  • V rámci soutěže se uživatelé nesmí označovat na fotkách, na kterých nejsou.
  • Soutěžní aplikace samozřejmě zůstávají, jejich využívání však již není povinné

Více prostoru menším společnostem

Podle vyjádření Facebooku za touto změnou stojí zejména snaha vyjít vstříc menším společnostem, které nemají na propagaci tolik peněz, aby si mohly dovolit vývoj vlastní soutěžní aplikace. S novými pravidly může soutěž pořádat s minimálními náklady v podstatě každý. Abychom však Facebook nepodezírali z přílišného altruismu, můžeme odhadnout, že už nechce podporovat systém, při němž podstatná část peněz určená na propagaci u jednotlivých společností odtéká třetí straně, tedy vývojářům. Když se tento mezičlánek škrtne, zbude víc prostředků na propagaci přímo v rámci Facebooku…

Co se změní?

V praxi pak nebudou mít radost vývojáři soutěžních aplikací (ačkoliv nová pravidla zdaleka neznamenají, že aplikacím odzvonilo definitivně), naopak jednodušší bude provozování soutěží pro jednotlivé stránky. Nejen, že ušetří za aplikace, ale příspěvky s mnoha interakcemi jim navíc mohou přinést větší dosah dalších nových příspěvků a pomalejší zánik v hlubinách newsfeedu.  

Autor: Adela Kalouskova