18.7. 2014

Facebook testuje tlačítko Koupit

Facebook testuje tlačítko Koupit

Call to action tlačítka se u facebookových reklam zase o jeden exemplář rozrostou – tentokrát přibude tlačítko Koupit (Buy).

Nákup přímo v Newsfeedu

Ačkoliv tlačítko Buy takřka všude patří k základní výbavě, na Facebooku byste ho zatím hledali marně. To se ovšem dost možná brzy změní – sociální síť ho nyní začíná testovat jako CTA u reklam, kde bude sloužit k okamžitému nákupu zboží z reklamy přímo na Facebooku. Fungovat by mělo jak v mobilní, tak v klasické verzi. Zástupci Facebooku slibují, že platby budou naprosto bezpečné a žádné ze získaných údajů o platebních kartách neposkytnou dalším inzerentům.

Momentálně bylo nové call to action tlačítko čerstvě spuštěno pro vybranou skupinu menších a středních obchodníků ve Spojených státech, kteří jej budou testovat. O jeho dalším rozšíření či smetení ze stolu pak Facebook rozhodne, až nasbírá dostatek dat.

Hit, nebo propadák?

Očekávání se zatím ovšem značně liší – zatímco jedni si od něj slibují zkrácení celého nákupního procesu, a tedy okamžitou oblibu, druzí poukazují na to, že přímé nakupování se na Facebooku nikdy moc neujalo. Zákazníci zpravidla dávali přednost nákupům na vlastních stránkách obchodů, kde se mohli se zbožím, podobnými produkty i zbytkem nabídky lépe seznámit. Sami obchodníci pak mají při nákupu na vlastním e-shopu lepší kontrolu nad celým nákupním procesem, mohou zákazníkům nabízet související produkty a tak dále.

Mohlo by se tak například ukázat, že tlačítko Buy funguje pouze u zboží, o kterém má uživatel již nějaké povědomí (ideálně i zájem), a tak rád rychle využije okamžité slevy, a u zbytku nabídek příliš dobře fungovat nebude. S jistotou se to však dozvíme až ve chvíli, kdy Facebook oznámí výsledky testování.

Autor: Adela Kalouskova