25.4. 2013

Firemní Facebook efektivně - jak na newsfeed a edgerank

Firemní Facebook efektivně - jak na newsfeed a edgerank

Proč je důležité býti v newsfeedu

Žijete v přesvědčení, že nezáleží na dosahu vašich příspěvků, protože fanoušci si je přečtou na firemní stránce? V tom případě doporučujeme rychle změnit strategii. Jak vyplývá ze zajímavé infografiky PostRocket, celých 96% fanoušků, kteří si vaši stránku oblíbili, už se na ni po první návštěvě nikdy nevrátí. Jedinou možností, jak je oslovit, tedy zůstává dostat se do jejich newsfeedu.

Edgerank a jak na něj

Jak se k fanouškům do newsfeedu dostat? Počet zobrazení vašeho příspěvku závisí na několika vzájemně se ovlivňujících faktorech, kterými jsou:

  • Afinita – tedy míře předchozí interakce. Fanouškovi, který průběžně na vaše statusy reaguje, se nový status zobrazí s mnohem větší pravděpodobností, než tomu, kdo ty dosavadní ignoroval. Pokud na své příspěvky nemáte žádnou odezvu, dosah vašich příspěvků se bude postupně zmenšovat.
  • Hodnota“ – každý typ příspěvku má pro Facebook (tedy edgerank) jinou hodnotu. Nejhodnotnější, a proto nejvíce zobrazované jsou fotografie, následují odkazy a až jako poslední přijdou na řadu čistě textové statusy.  Facebook také přiřazuje větší váhu příspěvkům využívající nové funkce – údajně proto, aby fanoušky v jejich užívání podporoval. Hodnota je samozřejmě ovlivněna i afinitou – hodně komentovaný textový status uvidí více fanoušků, než fotografii, na kterou nikdo nereagoval.
  • Čas – každý chce vědět, co je na síti nového, a ne to, co se tam dělo před několika dny. Proto se čerstvé příspěvky zobrazují více, než ty starší. Stáří příspěvků ale závisí i na jednotlivých uživatelích a intervalech, v jakých se na FB přihlašují. Pokud je to jenom občas, vidí samozřejmě i příspěvky starší.

A na závěr ještě důležitá poznámka – neděste se, že i přes veškerou snahu a kvalitní příspěvky není dosah vaší stránky tak velký, jak byste si představovali. V průměru je obvyklé, že vaše statusy a další materiály vidí cca 16% fanoušků. Takže dost možná jste na tom právě vy vlastně velmi dobře.  

Autor: Adela Kalouskova