8.7. 2013

Jak dnes vyhledávače hodnotí stránky

Jak dnes vyhledávače hodnotí stránky

Jistě víte, že rok 2013 je pro SEO opět zlomový. Spousta pravidel optimalizace stránek, která do nedávna byla pro SEO konzultanty svatá, dnes představuje jistou cestu k horším pozicím, nebo dokonce k penalizaci. Řeší se,  zda SEO je mrtvé, nebo jestli žije, a jak dneska vlastně tu „SEO optimalizaci“ dělat. Co je tedy aktuálně nového?

Metriky hodnocení webových stránek v roce 2013

Vyhledávače jsou  dnes již natolik chytré, že dokáží velice přesně ohodnotit stránky podle jejich reálného přínosu pro uživatele. Podle čeho tuto hodnotu počítají? Lidé ze SearchMetrics nedávno uvolnili hodnocení SEO faktorů pro rok 2013. Jejich pořadí určili na základě korelační studie, na které pracovali v posledních třech měsících. Zde si můžete jejich infografiku prostudovat a udělat si vlastní představu o relevantnosti dané studie.

Přínosný obsah, zpětné odkazy a sociální sítě

K nejdůležitějším výsledkům studie (a v mnohém utvrzení toho co se dávno ví) patří:SEO 2013

  • Klíčová slova v doméně a klíčová slova v odkazu ztratila na významu
  • Budování brandu (značky) je základem úspěchu
  • Interakce na sociálních sítích jsou pro vyhledávače stále důležitější
  • Obsah je vždy král – kvalita, unikátnost a přínosnost uživatelům vítězí
  • Počet zpětných odkazů je stále velmi významný
  • On-page optimalizace zůstává podstatným stavebním kamenem SEO

Na sociálních sítích proběhla vášnivá diskuse a kritika prezentované studie, ale není se čemu divit - takové diskuze jsou pro podobné výzkumy typické a alespoň dávají účastníkům a čtenářům možnost si vytvořit vlastní objektivní názor na věc. Mně osobně největším paradoxem studie připadá ohodnocení pozice klíčových slov v titulku (0,11) a klíčových slov v titulku (0,00). Předpokládám, že se jedná o chybu, ale kdo ví, třeba je to nakonec schválně. Možná jde jen o cílené rozvášnění diskuzí a zdařilý způsob linkbaitingu.

Základna vědomostí

Infografika je určitě přínosná těm, kteří zatím objevují aktuální faktory ovlivňující SEO. Skutečný odborník na SEO by si ale časem spíš měl vytříbit vlastní představu o tom, jak vyhledávače fungují, odzkoušet různé přístupy a objevovat, jaké pojetí SEO nejvíce sedí jemu samotnému a zejména jeho klientům.

Autor: Pavel Tlapák