17.3. 2008

Kolikrát se počítá stejný odkaz na jedné stránce?

Kolikrát se počítá stejný odkaz na jedné stránce?

Základním stavebním kamenem www jsou odkazy.  Není se proto čemu divit, že i vyhledávače používají, jako jedno z hlavních měřítek při posuzování kvality a relevance stránek. Dnes se zaměříme na otázku, zdali se vyplatí z jedné stránky linkovat několikrát na jinou stránku.

Vše si uvedeme na vzorovém příkladu. Karel má svůj blog „Kájův blog“ a chcete odkazovat na blog kamarádky Petry, „Pétin blog“.  Proto se rozhodne, že do hlavičky dá odkaz na „Pétin blog“ s anchor textem (text, který vidí uživatel) blog. Jelikož má Petru rád, chce jí přilepšit a dá odkaz ještě do patičky s anchor textem blog o psovi Lordovi. Jeho myšlenka byla taková, že na Petru povedou dva odkazy. Chtěl jí pomoct k lepšímu umístěni ve vyhledávačích na slova blog a pes Lord.

Robot přijde na Kájův blog a začne pročítat zdrojový kód stránek. V kódu narazí nejprve na odkaz s anchor textem blog(předpokládáme, že Karel má stránky napsané tak, že záhlaví je v kódu dříve, než patička). Tento odkaz započítá, pak jede dále kódem a narazí na odkaz s anchor textem blog o psovi Lordovi, a tento odkaz již nezapočítá, jelikož jej bere jako určitou formu odkazového SPAMu. Dokonce, ve chvíli, kdy by Karel na stránce měl velké množství stejných odkazů, mohl by ho vyhledávač penalizovat.

Když si to celé shrneme, tak jsme zjistili, že Karel pomohl Petře v umístění na klíčové slovo blog, avšak ne na pes Lord. Dále jsme se dozvěděli, že je zbytečné mít několik stejných linků na stránce a při jejich větším množství můžete být i penalizováni. Zároveň jsme také naťukli problematiku zdrojového kódu stránek, ale tomu se budeme věnovat jindy.

Celá tato problematika byla velmi podrobně rozebrána a potvrzena experimentem v článku Randfishe na SEOmoz.

Autor: Webový servis Company s.r.o.