22.1. 2014

LinkedIn Showcase Pages

LinkedIn Showcase Pages

Zcela jistě nejznámější a nejrozšířenější sociální síť orientovaná na profesní život. To je zjednodušený popis sítě LinkedIn. Sítě, která se zaměřuje jednak na koncového uživatele (potenciálního zaměstnance), tak i na firmy a podnikatele (případné zaměstnavatele).

Nalezení účinné strategie, která by firmě na sociálních sítích pomohla oslovit pro každý produkt či službu přesně to publikum, které oslovit má, není úplně triviální. LinkedIn přišel s produktem, kterým chce tento problém řešit. Zavedl LinkedIn Showcase Pages.

V tomto článku se pokusíme nastínit, jak byste mohli LinkdedIn Showcase Pages využít už dnes ve prospěch svého podnikání.

Co jsou LinkedIn Showcase Pages?

Mnoho firem dnes nabízí velice rozmanité produkty, které jsou určeny pro různé skupiny cílových zákazníků. To nutně vede k tomu, že oddělení online marketingu řídí několik kampaní zároveň.

Podobně jako má firma svůj web obsahující řadu landing pages, i v profilu na LinkedIn můžete k hlavní firemní stránce vytvořit podstránky (maximálně 10) zaměřené na prezentaci konkrétního produktu a oslovit jimi různé cílové skupiny.

Příkladem z praxe mohou být společnosti Adobe nebo Microsoft, které už začaly Showcase Pages využívat. Pochopitelně dál zůstává hlavní firemní stránka, která přináší veškeré novinky a slouží jako centrální prvek, ze kterého lze vstoupit na jednotlivé úzce zaměřené podstránky.

LinkedIn Microsoft Page

K čemu lze Showcase Pages využít?

Zacílení – jak již bylo uvedeno výše, Showcase Pages lze využít k oslovení specifické cílové skupiny vašeho konkrétního výrobku. S výběrem správné cílové skupiny pak mohou pomoci vestavěné analytické nástroje LinkedIn, které lze pro každou stránku použít.

Dosah obsahu – pokud už jste si dali tu práci s přípravou kvalitního obsahu, prezentujícího vaše jednotlivé produkty, s pomocí Showcase Pages jistě dosáhnete efektivnějšího dosahu.

A/B testování – pokud chcete aktivně využívat A/B testování na jiných sociálních sítích, často se neobejdete například bez duplicitních účtů. Showcase Pages umožní vytvořit pro jeden produkt dvě různé stránky, díky kterým můžete sledovat, který obsah funguje lépe, a ten pak použít i na ostatních komunikačních kanálech.

Implementace Showcase Pages

Vytvoření Showcase Pages není nic složitého. Pokud jste přihlášeni jako správce vaší firemní stránky a víte, jaký produkt či službu chcete umístit na Showcase Pages, stačí kliknout na tlačítko Edit a vybrat volbu Create a Showcase Page. Pak už „jen“ zbývá novou stránku naplnit obsahem. Výrazným prvkem takové stránky bývá hlavní obrázek, nazývaný „hero image“, který je následován základními informacemi o firmě a odkazy na další Showcase Pages.

Po úspěšném založení Showcase stránky máte k dispozici také přístup k Analytics, abyste mohli dobře měřit své marketingové úspěchy. Získáte tak podrobnější data o:

  • Angažovanosti jednotlivých příspěvků.
  • Trendech – identifikujte úspěšné vzory přes klíčové metriky.
  • Demografii vašich followerů a zdrojů.

Závěrem

Nejedná se zatím v našich končinách o moc rozšířenou záležitost, to je jasné. Ale jistě bude zajímavé sledovat Showcase Pages dál. Zejména, pokud cílíte na zahraniční klientelu, můžete určitě Showcase Pages využít jako nový marketingový kanál.

Zaujaly vás Showcase Pages? Myslíte si, že dávají smysl? Podělte se s námi o svůj názor v komentářích.

Autor: Jan Hřídel