10.2. 2014

Nejlepší rozměry pro vaše facebookové fotografie

Nejlepší rozměry pro vaše facebookové fotografie

Jistě jste si už všimli také toho, že ve chvíli, kdy nahrajete novou fotografii, Facebook její kvalitu trochu „ošidí“.

Je to tak, člověk kvalitu zobrazených fotografií a obrázků vnímá. A podle výzkumu má tato kvalita (spolu s barevností a dalšími parametry) vliv na jejich další šíření – virální marketing.

V tomto článku si představíme ty správné rozměry a rozlišení pro Vámi nahrávané fotografie.

Facebook Cover foto

Začneme úvodním obrázkem, takzvanou cover fotkou. Jedná se o velký banner na vršku Vaší firemní Facebook stránky (případně osobním profilu). Minimální šířka obrázku, kterou Facebook akceptuje, je 720 pixelů. Ovšem při tomto rozměru nečekejte žádnou kvalitu. Výsledek bude mizerný.

Optimální velikost cover fotografií je 851 x 315 pixelů. Pro ostré a jasné obrázky doporučujeme začít s dvojnásobným rozměrem, tedy 1702 x 630. Facebook při nahrání provede automatické zmenšení a výsledkem bude správný rozměr pro úvodní obrázek.

Samotný Facebook v pravidlech užívání této sociální sítě popisuje, co byste měli a co byste naopak neměli jako úvodní obrázek používat. Tak například:

  • Používejte unikátní obrázek, který bude reprezentovat Vaši stránku.
  • Experimentujte s různými obrázky a sledujte, které budou mít nejlepší odezvu.
  • Měňte svůj úvodní obrázek s ohledem ke speciálním událostem, sezonním trendům nebo dalším typům kampaní.
  • Váš úvodní obrázek nesmí obsahovat žádné klamavé či zavádějící prvky. Nesmí porušovat autorská práva někoho jiného ani podmínky užívání Facebooku.
  • Nesmíte pobízet lidi k tomu, aby nahrávali Vaši cover fotku na svou osobní timelinu.
  • Text v úvodním obrázku nesmí zabírat více jak 20 % plochy.

Facebook nabízí ještě jednu zajímavou radu pro lepší výsledky: Chcete-li dosahovat rychlejšího času načtení své stránky, nahrávejte sRGB JPG obrázek, jehož velikost je do 100 kilobajtů. Pro lepší kvalitu u obrázků s logem či textem, můžete lepšího výsledku dosáhnout s PNG formátem.

Profilová fotka

Další obrázek, který reprezentuje Vaši firemní stránku, je profilový obrázek. Ten se zobrazuje v rozměru 160 x 160 pixelů, ale aby mohl být nahrán, musí být minimálně o velikosti 180 x 180 pixelů. Obdélníkové snímky budou oříznuty na čtvercový tvar.

Profilový obrázek částečně překrývá cover fotku a zobrazuje se vedle názvu stránky. Je zbytečné, aby profilový obrázek obsahoval celý název společnosti. Je důležité však mít na paměti, že profilový obrázek se o rozměrech 90 x 90 pixelů zobrazuje také na mnoha dalších místech na Facebooku a musí se zobrazit kvalitně i v tomto rozlišení. Sám o sobě by měl u fanoušků evokovat, o koho se jedná, koho reprezentuje.

Ikony aplikací

Takzvané Facebook Apps icons se na firemní stránce zobrazují o rozměrech 111 x 74 pixelů. Zobrazují se vpravo pod cover fotkou. Pokud je Váš obrázek větší, bude automaticky zmenšen a oříznut na tento rozměr. Oříznutí probíhá z pravého horního rohu. Počítejte tedy s tím, že spodní část obrázku bude odříznuta.

Pokud máte pro své fanoušky vlastní aplikace, bude se její favicona uživatelům zobrazovat v rozměrech pouhých 16 x 16 pixelů.

Fotoalba

Fotoalbum na Facebooku pojme až tisíc fotografií. Maximální rozměr fotografie, který lze na Facebook nahrát je 2048 x 2048 pixelů. Fotografie se pak uvnitř alba zobrazuje maximálně v rozměru 960 x 720 pixelů.

Nicméně, Facebook umožňuje uživatelům zobrazit si fotografie v režimu celé obrazovky. Po tom mohou být fotografie zobrazeny (v závislosti na velikosti obrazovky) až právě do velikosti 2048 x 2048 px.

Při vytváření alba tedy nezapomeňte zaškrtnout volbu „High Quality“. Facebook sám v nápovědě na svém blogu ukazuje, jak je nyní schopen zobrazovat fotografie ve vysokém rozlišení:

Timeline fotky

Timeline fotografie, obrázky, které postujete do statusu jsou zobrazovány v kontejneru o velikosti čtverce 403 x 403 pixelů. Větší obrázky se pak zobrazují od středu a okraje fotografie se nezobrazí, dokud si ji uživatel nerozklikne do detailu.

Zvýrazněné (důležité) fotografie

Na timelině Vaší facebookové stránky máte možnost označit vybrané příspěvky jako Highlight. Tyto příspěvky se pak zobrazují přes šířku obou sloupců. V tom případě se fotografie zobrazí v kontejneru o velikosti 843 x 403 pixelů.

Facebook reklamy

Pro reklamy na Facebooku je nejlepší používat obrázky o šířce minimálně 1200 pixelů. Obrázky určené pro News Feed reklamy by měly mít na šířku alespoň 600 px. Větší nebo menší obrázky budou automaticky resizovány.

Vždy je důležité dbát na zachování správného poměru stran, aby nedošlo k jeho deformaci nebo oříznutí. Maximální velikost obrázku, který můžete pro Facebook reklamu nahrát, je 25 MiB. Nezapomeňte, že i Facebook reklamy podléhají mnoha pravidlům. Mezi nimi jsou i pravidla omezující množství textu v obrázku na max. 20 %. Pravidlo říkající, že obrázek musí být přiměřený cílové skupině (např. pro cílovku mladší 18 let). Více pravidel o reklamách na Facebooku najdete v nápovědě.

Zkvalitněte svůj obrázkový obsah a podělte se s námi o své zkušenosti.

Autor: Jan Hřídel