4.3. 2014

Soči na sociálních sítích

Soči na sociálních sítích

Letošní zimní olympiáda v Soči je zdárně za námi, tak a je čas na menší rekapitulaci. Ta se ovšem nebude týkat ani sportovních výkonů ani medailí, ale ohlasů olympiády na Facebooku a sociálních sítích.

Anglicky mluvící sportovci postují nejaktivněji

Do monitoringu se pustil sám Mezinárodní olympijský výbor, a jeho zjištění jsou následující:

  • Na Facebooku, Twitteru, Instagramu a ruské sociální síti vKontakte dosáhly příspěvky týkající se olympiády více než dvou miliard zobrazení.
  • Jednotliví sportovci a týmy se postarali o více než 90 000 příspěvků.
  • Nejaktivnější byli američtí sportovci, kteří na sociální sítě napsali 22 598 postů, hned za nimi Kanaďané15 716 a třetí příčku dobyli Britové9 867 příspěvky.
  • Češi se na sociálním žebříčku dostali na 18. místo s 808 posty a Slováci nám byli v patách se 779 příspěvky. (Čistě pro srovnání dodáváme, že hned za nimi následoval Uzbekistán.)

Nejrušněji bylo na Facebooku

  • Ze všech sociálních sítí hrál olympijský prim Facebook, kde se objevilo 120 milionů tématických příspěvků, na vKontakte pak 54 milionů a na Twitteru celkem 40 milionů.
  • Olympijská stránka na Facebooku si během her připsala více dva miliony nových likes.
  • Nejpoužívanějším hashtagem se jednoznačně stalo „Sochi2014“ následované „wearewinter“ a „TeamUSA“.
  • Nejpilněji se postovalo 7. února v den zahájení při ceremoniálu a hned následující den, ve chvílích kdy soutěžily páry v krasobruslení a ženy v akrobatickém lyžování. Nejvíce zájem opadl poslední den olympiády, kdy byla oproti zahajovacímu dni příspěvků přidána sotva polovina.

Olympijsko-sociální infografika

Na další zajímavosti se můžete mrknout na infografiku, která čerpala data přímo od Mezinárodního olympijského výboru.

Volně přeloženo z AllFacebook.com

Autor: Adela Kalouskova