13.2. 2014

Valentýn na Facebooku

Valentýn na Facebooku

Ať se nám to líbí, nebo ne, svátek svatého Valentýna je za dveřmi. A jakkoliv se u nás zatím prožívá méně než v USA a u spousty lidí místo romantického transu vyvolává leda tak protočení očí, i tak je to fenomén, s kterým marketéři na Facebooku rozhodně musí počítat.

Co na Valentýna frčí?

Podle tuzemských i zahraničních statistik nic, co by překvapilo – vedou sladkosti, květiny, romantické večeře, valentýnky, šperky, parfémy, spodní prádlo, kvalitní vína a romantické pobyty tak daleko po světě, jak jen kapsa dovolí. Mladší ročníky ocení i rozličné plyšovitosti a tématické (rozumějte dostatečně růžové a srdíčkové) drobnosti.


Kdo na Facebooku Valentýn prožívá nejvíc?1

Podle portálu AkcniCeny.cz se většina oslavujících chce při nákupu dárku vejít do 500 Kč (ale tady zase musíme vzít v potaz specifika uživatelů), 7% se chystá rozšoupnout nad tisícovku a zhruba pětina hodlá z romantické smrště vyváznout s minimálními náklady 100 Kč.

Co se týká cestování, tak si Češi nejvíce oblíbili prodloužené víkendy a cestují nejčastěji po Evropě, ideálně do romantičtějších destinací jako je Řím, Florencie nebo Paříž. Ti movitější pak své drahé polovičky překvapují Karibikem nebo výletem na Maledivy.

Nákupy na poslední chvíli

Ačkoliv někteří Valentýna plánují dopředu třeba několik týdnů, důležité pro nás je vědět, že 37% lidí nakupuje na poslední chvíli, tedy přímo na Valentýna. Ideální proto je nabídnout to, co lze využít okamžitě – tedy hlavně vouchery na zboží a služby, dárky či květiny s donáškou a podobně.


O čem se na Valentýna mluví1

Letos navíc Valentýn romantice opravdu přeje – vychází na pátek, což přímo láká k prodlouženým víkendům a cestování. Oproti loňsku letos zatím cestovní kanceláře uvádí nárůst zájmu o zájezdy o 32%.

Chybí vám konkrétní nápady, co na zeď na Valentýna vlastně dát? I pokud se souvisejícím zbožím nezabýváte, rozhodně se vyplatí být aktuální a svátek zamilovaných neignorovat. Spoustu tipů na posty najdete například v infografice od ShortStack – a my ještě dodáme, že v domácím prostředí můžete k tématu navíc očekávat i smršť komentářů na téma „Valentýn, super svátek“ versus „násilně importované komerční zlo“. Takže nudit se rozhodně nebudete!


Tak s tímhle opatrně :-)

Co po Valentýnu?

Po Valentýnu okolnosti přejí všemu, co souvisí se svatbami a jejich zařizováním, protože mnoho partnerů si žádost o ruku nechává právě na tento den. Pokud odpovídající zboží nebo služby nabízíte (nebo jste schopni vytvořit pořádný oslí můstek), ideální doba na kampaň nastává v rozmezí jednoho týdne po Valentýnu. Cílit při kampani můžete jak na všechny zadané, tak i na ty, kteří mají aktuální partnerský status "zasnoubený/á". 

Zdroje: 

1) AllFacebook.com
FinExpert.cz
Parlamentnilisty.cz

Autor: Adela Kalouskova